Duur, slecht en incompatible
O. Udeman
2017-11-07 12:16:12 UTC
https://www.ad.nl/economie/test-iphone-x-meest-breekbare-smartphone-ooit~a03f9b20/
Sjoerd
2017-11-07 12:53:18 UTC
Post by O. Udeman
www.ad.nl/economie/test-iphone-x-meest-breekbare-smartphone-ooit~a03f9b20/
Waar haal je dat 'incompatible' uit de onderwerpregel vandaan? In dit
artikel vind ik het niet terug.

Al een poos zit ik erover te dubben om een iPhone aan te schaffen, om
ook daar eens mee kennis te maken en het met Android te vergelijken.

De grootste ergernis bij Android vind ik dat de updates zo traag gaan
en, erger nog, dat de fabrikant je al vrij snel met de updates in de
steek laat.
Afhankelijk van hoeveel geld je eraan wilt besteden, zou je dan een
iPhone 6, 7 of 8 moeten hebben.
M.Vrolijk
2017-11-07 14:43:00 UTC
de minieme verschillen rechtvaardigen de schandelijke meerprijs niet.
O. Udeman
2017-11-07 17:31:34 UTC
Post by M.Vrolijk
Post by O. Udeman
[...]
Precies wat ik bedoel. De incompatibiteit betreft de software
(besturingssysteem en apps) en de hardware: hoe is het b.v. in godsnaam
mogelijk dat Apple al jaren niet aan de EU eis voldoet dat alle laders
in de EU compatible dienen te zijn??
Johan Wevers
2017-11-15 16:07:29 UTC
Post by O. Udeman
[...]
De laders zijn cpmpatible, alleen de kabels niet maar dat zijn losse
kabels. Met een Apple lader waar je een micro usb kabel in steekt kun je
prima een andere telefoon opladen.
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
BugHunter
2017-11-15 16:18:26 UTC
Post by Johan Wevers
Post by O. Udeman
[...]
Ach ja, een brandje is niet weg.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
O. Udeman
2017-11-15 17:18:32 UTC
Post by BugHunter
Post by Johan Wevers
Post by O. Udeman
[...]
Dat is een ander verhaal. Wevers lult overigens uit zijn nek, de regels
van de EU zijn duidelijk en Apple trekt zich er geen bal van aan.
Ano
2017-11-15 17:31:15 UTC
Post by BugHunter
Post by Johan Wevers
Post by O. Udeman
[...]
Ik had toch het idee dat de Apple laders niet het probleem waren qua
onveiligheid, maar de heel goedkope versies. Het ging hierbij niet om de
kabel naar de telefoon toe maar om de lader zelf.
BugHunter
2017-11-15 18:03:36 UTC
Post by Ano
Post by BugHunter
Post by Johan Wevers
Post by O. Udeman
[...]
Er werd gewaarschuwd om vooral originele
laders EN kabels te gebruiken.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Ano
2017-11-15 19:30:43 UTC
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Maar als je even naleest in de diverse testen waar de risico's technisch
gezien in zitten...
BugHunter
2017-11-15 19:36:32 UTC
Post by Ano
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Ja, in de laders.

Maar ik zou in elk geval voor die paar euro
geen risoco nemen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Rob
2017-11-15 19:53:09 UTC
Post by Ano
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Er is een zeker risico verbonden aan het gebruiken van goedkope Chinese
electronica, maar helaas is het gebruiken van originele of als origineel
verkochte onderdelen geen garantie dat het dan wel goed is.

Er worden door gerenommeerde handelaren onderdelen verkocht die geclaimd
origineel zijn of voldoen aan de eisen van de originele fabrikant, maar
in werkelijkheid krijg je fake geleverd. Er is een hele keten van tussen
handel die naar elkaar wijst en de verpakking ziet er OK uit maar toch
is het fake.

Dat maakt het allemaal een beetje lastig...
s|b
2017-11-07 19:01:05 UTC
Post by Sjoerd
Afhankelijk van hoeveel geld je eraan wilt besteden, zou je dan een
iPhone 6, 7 of 8 moeten hebben.
Die na 5 jaar stopt met werken...
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Sjoerd
2017-11-07 19:36:48 UTC
Post by s|b
Post by Sjoerd
Afhankelijk van hoeveel geld je eraan wilt besteden, zou je dan een
iPhone 6, 7 of 8 moeten hebben.
Die na 5 jaar stopt met werken...
Bedoel je dat-ie helemaal niets meer doet, of blijf je met een oude
versie van iOS zitten?
Bij Android zijn er dan nog mogelijkheden zoals het installeren van
LineageOS. Hoe zit dat bij iOS?
s|b
2017-11-07 22:05:14 UTC
Post by Sjoerd
Post by s|b
[...]
Voor zo ver ik weet kan je wel updaten, maar de hardware kan het niet
meer aan. Ofwel laat de hardware het gewoon helemaal afweten. Ik
veralgemeen nu wel, maar mijn moeder en een neefje hebben het aan de
hand gehad: hun iPhone deed na enkele jaren helemaal niks meer.

Ik heb geen idee of je een ander OS kan installeren ipv iOS, maar ik
vermoed van niet. Met dat hele gesloten formaat en zo...
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Dirk T. Verbeek
2017-11-08 13:20:12 UTC
Post by Sjoerd
De grootste ergernis bij Android vind ik dat de updates zo traag gaan
en, erger nog, dat de fabrikant je al vrij snel met de updates in de
steek laat.
Daarom moet je een Pixel (voorheen Nexus) nemen, die krijgen hun updates
wel.
O. Udeman
2017-11-08 14:07:15 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Sjoerd
[...]
Waarom er eigenlijk geen universele updates van Android zelf (Google dus)?
Ik kan me voorstellen dat systeemupdates een probleem zijn door de
schillen die fabrikanten over het basis Android heen leggen.
Maar waarom geen safety-updates? Die zijn toch universeel.
Sjoerd
2017-11-08 18:36:15 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Sjoerd
[...]
Die met een 5,5 inch scherm kosten ook al weer over de 1000 euro. Kun
je net zo goed een iPhone X nemen.
iPhones krijgen hun updates ook meteen, zelfs nog die van 5 jaar oud.
s|b
2017-11-08 21:16:27 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Daarom moet je een Pixel (voorheen Nexus) nemen, die krijgen hun updates
wel.
Mijn Nexus 5X krijgt ook nog altijd updates hoor! Wij zijn intussen al
van 6.x naar 7.x naar 8.x gegaan en maandelijkse patches. BTW zo'n Pixel
is ten eerste nergens te krijgen hier en ten tweede zijn die belachelijk
duur. Spijtig...
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Piet
2017-11-09 08:31:25 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Daarom moet je een Pixel (voorheen Nexus) nemen, die krijgen
hun updates wel.
BTW zo'n Pixel is ten eerste nergens te krijgen hier
Nergens?
Even zoeken en ik vind zo 8 leveranciers voor de Pixel 2,
met prijzen vanaf 875 (64GB) resp. 1008 (128GB) euro.

-p
s|b
2017-11-09 20:53:18 UTC
Post by Piet
BTW zo'n Pixel is ten eerste nergens te krijgen hier
Nergens?
Even zoeken en ik vind zo 8 leveranciers voor de Pixel 2,
met prijzen vanaf 875 (64GB) resp. 1008 (128GB) euro.
*Belgische* leveranciers?
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Piet
2017-11-10 08:22:27 UTC
Post by s|b
Post by Piet
[...]
Belgen zijn niet in staat om online te bestellen?

-p
s|b
2017-11-10 22:14:33 UTC
Post by Piet
Post by s|b
*Belgische* leveranciers?
Belgen zijn niet in staat om online te bestellen?
Geen Belgische leveranciers dus. Dank je om dat even te bevestigen.
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Piet
2017-11-11 08:54:42 UTC
Post by s|b
Post by Piet
Post by s|b
*Belgische* leveranciers?
Belgen zijn niet in staat om online te bestellen?
Geen Belgische leveranciers dus.
Begrijpend lezen valt duidelijk weer niet mee.

-p
s|b
2017-11-11 13:38:24 UTC
Post by Piet
Begrijpend lezen valt duidelijk weer niet mee.
Q.E.D.
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
Piet
2017-11-11 14:01:59 UTC
Post by s|b
Post by Piet
Begrijpend lezen valt duidelijk weer niet mee.
Q.E.D.
Je spiegel werkt voortreffelijk.
Je zelfbespiegeling slecht.

-p
Ifrit
2017-11-09 09:37:28 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Sjoerd
[...]
Of een Lineage OS custom ROM erop.
Ifrit
s|b
2017-11-07 19:02:50 UTC
Post by O. Udeman
https://www.ad.nl/economie/test-iphone-x-meest-breekbare-smartphone-ooit~a03f9b20/
Ik vraag me af wie je in deze Android nieuwsgroep wil overtuigen om er
géén te kopen?
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
2017-11-09 12:31:51 UTC
Post by O. Udeman
https://www.ad.nl/economie/test-iphone-x-meest-breekbare-smartphone-ooit~a03f9b20/
Een android toestel tussen de 200 en 250 euro is voor mij goed genoeg.
Meer dan 250 euro is zonde van het geld.
Ik heb de samsung galaxy j5.
Daar zitten vrijwel alle mogelijkheden op.
O. Udeman
2017-11-09 19:47:38 UTC
Post by J
Post by O. Udeman
[...]
Van mijn huidige chinese telefoon kan ik er drie kopen voor de prijs die
wordt gerekend voor reparatie van het scherm van een Galaxy S8. En die
heb ik uitgezocht op de opties die ik wil hebben. En voor een paar euro
zijn er de mooiste hoesjes voor te krijgen. Ook een originele accu is
voor een paar euro te koop en ook nog zelf te vervangen aangezien het
ding nog gewoon te openen is door de gebruiker.

Met de veel zwaardere eisen die de wet tegenwoordig stelt aan
solvabiliteit van de huurkoper van toestellen in combinatie met een
abonnement, wacht ons trouwens een ineenstorting van de markt voor dure
toestellen (i.e. boven 250 euro).
Naar ik begreep begint dat effect nu al merkbaar te worden door sterk
verlaagde omzet van de duurste toestellen.
2017-11-16 12:11:45 UTC
Post by O. Udeman
Van mijn huidige chinese telefoon kan ik er drie kopen voor de prijs die
wordt gerekend voor reparatie van het scherm van een Galaxy S8.
Een reparatie doe ik niet eens als ik een telefoon al een tijdje heb.
Al je persoonlijke gegevens staan erop.
Gewoon weer een relatief goedkopere nieuwe.