Ter info: Fairphone 3
Sjoerd
2019-10-09 12:07:40 UTC
Nou, ik heb als één van de eersten een Fairphone 3. Had de pre-order al in
augustus geplaatst. Bestel je hem nu, dan krijg je hem in november binnen.

Nu had ik verwacht dat de FP3 net als zijn voorgangers te rooten zou zijn.
Tot mijn teleurstelling blijkt dat vooralsnog niet het geval.
Bij FP2 kon je de stock-ROM vervangen door het Google-vrije Fairphone Open
OS, waarmee hij ook te rooten was. Hun site meldt: "We are currently
investigating the possibility of bringing back FP Open on Fairphone 3."
Het zal dus nog een aantal maanden duren - áls het überhaupt komt.
Bij de FP2 kwam FP Open ook een aantal maanden later.
De bootloader is wel te unlocken, met een simpele 'fastboot oem unlock'.
Een discussie hierover vind je bijvoorbeeld hier:
https://forum.fairphone.com/t/fairphone-3-operating-system-warranty/53136

Nog een teleurstelling: er zit geen FM-radio op.
Bestaat er eigenlijk een FM-radio-app? Als ik zoek op 'FM radio' of
'FM tuner', dan vind ik tot nu toe alleen internetradio.
En volgens mij zou het toestel dan een 'FM chipset' moeten hebben.
Of die er op zit, ik heb het nog niet kunnen uitvinden.
Erik Baas
2019-10-09 13:46:46 UTC
Post by Sjoerd
Bestaat er eigenlijk een FM-radio-app?
Zeker, dat is een standaard onderdeel van Android. Maar als je foon geen
FM-tuner heeft zal die niet geïnstalleerd worden, denk ik.
Erik.
Sjoerd
2019-10-09 21:44:04 UTC
Post by Erik Baas
Post by Sjoerd
Bestaat er eigenlijk een FM-radio-app?
Zeker, dat is een standaard onderdeel van Android. Maar als je foon
geen FM-tuner heeft zal die niet geïnstalleerd worden, denk ik.
Het toestel heeft een Snapdragon 632. Daar zit een FM-tuner in.
Misschien dat ik een app vind waarmee ik die aan de praat krijg.
Heb b.v. nog een LG G6 met een FM Radio app. Met een apk extractor zou
daar dan de apk uit te halen zijn.