chromecast (2)
youp
2019-05-20 12:37:43 UTC
Valt achteraf behoorlijk tegen: FullHD mirror van Airpano met een FullHD
smartphone werkt niet, blijft 720p. Idem met de casting(!) van Google
foto's. Casting van Youtube gaat goed in FullHD. Als je genoegen neemt met
de 720p op redelijke kijkafstand, is mirroring op een 720p smartphone
acceptabel.
youp

O ja, en zelfs Airpano via Google Chrome casting komt niet verder dan 720p
Frank Slootweg
2019-05-20 17:09:25 UTC
Post by youp
[...]
Inderdaad. Je bent er van afhankelijk of een app *zelf* Chromecast
ondersteunt. Zo niet, en je dus cast via een andere app, of via een
browser, etc., blijft het behelpen.
youp
ja, maar zelfs het ondersteunde Google foto's krijg ik niet in FullHD!
youp
2019-05-25 08:55:40 UTC
Post by youp
[...]
Mijn conclusie: als je echt iets wil met Android op je TV doe dat dan niet
met Chromecast maar met een Android tv Mediabox zoals de X96
O. Udeman
Of beide. Ze hebben hun eigen verschillende mogelijkheden en beperkingen.
Ano
2019-05-25 13:46:09 UTC
Post by youp
Post by youp
[...]
Ben je gelijk ook af van het probleem dat TV apps het casten niet
toestaan bij bepaalde zenders. Tenminste: vooralsnog gaat dat zonder
problemen op mijn Android TV box (Tanix TX3 Max) met de Ziggo app.
O. Udeman
2019-05-25 15:11:00 UTC
Post by Ano
Post by youp
Post by youp
[...]
Geluk gehad. Elke nieuwere versie van Android beperkt de mogelijkheden
voor de gebruikers meer. Ik heb zo'n Tanix gehad (meen me te herinneren
dat die Android 7 had). Ik heb nu een ander merk TV box met Android 8 en
daar krijg je Ziggo Go app zelfs niet eens te zien in de PlayStore.. :-(
youp
2019-05-25 17:53:50 UTC
[...]
Toch begrijp ik jullie problemen niet helemaal. Met een Google account kan
je zoveel doen op Android als je wilt.
O. Udeman
Draai de woorden "niet helemaal" maar om.
youp
Ik ben wel Ziggo abonnee, dat scheelt
O. Udeman
Ik denk het niet.
youp
2019-05-26 22:07:39 UTC
Post by youp
Post by youp
Post by Ano
[...]
je bedoelt: ook al ben je ZIggo abonnee dan moet het toch mogelijk zijn om
de Ziggo app op tv te krijgen? LOL
O. Udeman
Je hebt dus echt geen flauwe notie, he.
Ano
2019-05-26 06:02:37 UTC
Post by O. Udeman
Post by Ano
Post by youp
Post by youp
[...]
Al geprobeerd om de app 'los' te installeren, dus door rechstreeks de
apk file te gebruiken?
Idem hier met Netflix, maar die heb ik op deze manier steeds succesvol
geupdate tot voor kort.
O. Udeman
2019-05-26 12:05:25 UTC
Post by Ano
Post by O. Udeman
Post by Ano
Post by youp
Post by youp
[...]
Die methode werkt in Android 6 prima, in Android 9 (mits developer mode
is ingeschakeld) ook, maar met minder apps. Zo draait FlyGPS, op die
manier geïnstalleerd, prima onder Android 6.

In Android 9 kun je die app wel op die wijze installeren, maar weigert
hij op te starten. Geen idee hoe je dat zou kunen oplossen.

Bij de TV box die ik nu heb (Docooler R39, draait onder Android 8), kun
je geen apps installeren buiten de PlayStore om. Misschien heeft iemand
een suggestie, ik zie op dit moment (nog) geen mogelijkheid.
Huibert Bol
2019-05-26 16:01:47 UTC
Ik heb nu een ander merk TV box met Android 8 en daar krijg je Ziggo Go
app zelfs niet eens te zien in de PlayStore.. :-(
Draait zeker Android TV. Ziggo Go voor Android TV is (nog) niet uit in
Nederland. Het schijnt mogelijk te zijn de Slowaakse versie werkend te
krijgen:

<https://tweakers.net/geek/150456/tweaker-krijgt-slowaakse-ziggo-go-app-in-nederland-werkend-op-android-tv.html>
--
Huibert
"Okay... really not something I needed to see." --Raven
youp
Ik ben Ziggo abonnee en krijg ZIggo Go op smartphone en tablet
O. Udeman
2019-05-26 19:05:46 UTC
Post by Huibert Bol
[...]
Grappig, maar het kan makkelijker. Ik bleek er in te kunnen via de app
Ziggo Safe Online. Daarop inloggen en je krijgt een menu waar Ziggo Go
een keuze in is. Door de nog al onhandige bediening van zo'n TV box ben
je wel even zoet met invoeren van inlognaam en wachtwoord (en dat moet
dan ook nog twee keer..), maar het gaat dus wel. Ik begrijp overigens
dat Ziggo inderdaad beloofd heeft de Ziggo Go app direct toegankelijk te
maken voor TV boxen, maar die belofte hangt nog, kennelijk...
O. Udeman
2019-05-26 19:40:59 UTC
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
[...]
Aanvulling/correctie: het gaat goed tot en met zenderoverzichten en
keuze van zenders. Als je denkt te kunnen gaan kijken is het ineens
afgelopen, krijg je een foutmelding en kun je niets meer.
Het verhaal over de Slowaakse versie is sowieso niet bruikbaar omdat de
nodige informatie ontbreekt over wat die tweaker precies heeft gedaan.
Nou Ziggo, bedankt maar weer voor jullie klantvriendelijkheid, NOT.
youp
2019-05-26 22:05:24 UTC
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
[...]
Je wilt zoals alle oudere mannetjes voor een dubbeltje op de eerste rang.
Wordt dan gewoon abonnee van Ziggo.
Ano
2019-05-27 06:09:00 UTC
Post by youp
Post by O. Udeman
Nou Ziggo, bedankt maar weer voor jullie klantvriendelijkheid, NOT.
Je wilt zoals alle oudere mannetjes voor een dubbeltje op de eerste
rang. Wordt dan gewoon abonnee van Ziggo.
Probleem is dus dat de App van Ziggo zo kritisch is, dat hij niet (meer)
op alle TV-boxen (meer) te installeren valt, ook als je abonnee bent.
Ditzelfde geldt voor de laatste versies van Netflix.

Deze apps zijn intelligenter dan dat ze alleen maar checken of er
Android op het apparaat staat, net zoals Apps van de bank, die houden er
soms ook niet van dat het apparaat geroot is.
Bijv. als ik Xposed Framweork activeer wil Ziggo ook geen video's meer
afspelen.

Dat is lastig omdat de Ziggo App voor programma's van een aantal zenders
niet toelaat om deze via Chromecast te casten. En lukt het dus niet om
ze op je TV te kijken (ik denk nog wel eens met heimwee terug naar mijn
tablet van jaren geleden, daar zat gewoon een mini-HDMI aansluiting op).
Huibert Bol
2019-05-27 07:56:47 UTC
(ik denk nog wel eens met heimwee terug naar mijn tablet van jaren
geleden, daar zat gewoon een mini-HDMI aansluiting op).
En tegenwoordig kan dat nog steeds via MHL of HDMI-over-USB-C. Niet op
alle toestellen, natuurlijk, maar als je dat belangrijk vindt moet je
dat meenemen in je keuze.