Video opnemen tijdens zoom
Cecil Westerhof
2020-06-18 13:23:53 UTC
Helaas wordt overal zoom gebruikt. Ik heb een apart tablet aangeschaft
om daarop Zoom (en Skype) te gebruiken. Nu publiceer ik meestal de
speeches die ik voor ToastMasters geef. Maar de kans is aanwezig dat
de meeting niet wordt opgenomen. Is er een mogelijkheid om video en
audio op te nemen terwijl zoom de actieve applicatie is? (Dan knip ik
er later wel uit wat van belang is.) Liefst een applicatie via
F-Droid. ;-)
--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/cecilwesterhof
Rob
2020-06-18 16:12:10 UTC
Post by Cecil Westerhof
[...]
Oh op het werk hoorde ik net een discussie van mensen die geen beeld
meer stuurden via zoom omdat ze ontdekt hadden dat anderen het opnemen
(en er mee aan de haal gaan bijv op social media)....

Dus het kan kennelijk. Hoewel ik niet weet wat ze deden, kan natuurlijk
ook zijn dat ze hun laptop filmen met hun telefoon...
Arie de Muynck
2020-06-18 17:51:14 UTC
Post by Rob
[...]
Als je in Windows 10 de toetscombinatie WIN-G indrukt opent het Game
recording centre (onderdeel van de X-box support). Je kunt daarmee de
gehele desktop als film opnemen, gaat perfect, in hoge kwaliteit.
Waarschijnlijk wordt dat misbruikt op laptops en desktops. Voor Android
weet ik het (nog) niet.