equivalent voor iOS 'Shortcuts' app
Flibsy
2018-12-12 22:58:39 UTC
De Android tablet van mijn schoonmoeder doet dienst als digitale fotolijst.
Een half jaar geleden heb ik in deze nieuwsgroep daarover wat support
gevraagd.

De app Fotoo vertoont een slide show van afbeeldingen die in een folder op
haar Google Drive staan; Fotoo synchroniseert die slide show zeer
regelmatig.

De afbeeldingen worden door haar nageslacht en aanhang per mail naar haar
Gmail account gestuurd (of dmv een share rechtstreeks in de Google Drive
folder geplaatst, maar daar wil ik eigenlijk van af).

Zo'n mail bevat 1 afbeelding, de naam van de foto en nog wat herkennings-
en autorisatiekenmerken. Met behulp van Gmail Labeling filter en IFTTT
wordt de afbeelding dan in haar Google Drive folder gezet.

Dat werkt geweldig, maar voor het nageslacht is het sturen van de mails,
die moeten voldoen aan strenge herkenningskenmerken, een secuur werkje, dat
voor iedere afbeelding moet worden gedaan.

Nu ben ik iPhone gebruiker, en daarop is sinds kort de Opdrachten
(Shortcuts) app standaard beschikbaar. Daarmee kun je high-level taken van
apps combineren, bijvoorbeeld 'selecteer Foto's' en 'stuur E-mail met
onderwerp ... en body tekst ... en bijlage Fotoselectie naar ***@...', of
voor iedere foto uit de selectie een afzonderlijke 'stuur E-mail etc'.

Ik heb een shortcut 'imagemailer' gebouwd waarmee ik 1 of meer afbeeldingen
snel in de juiste vorm naar haar Gmail kan sturen, waarmee ik de
afbeeldingen selecteer, en vervolgens voor elke afbeelding uitsluitend de
naam van de foto hoef te verstrekken, imagemailer doet de rest. Het werkt
fantastisch, en dat secure werkje is een eenvoudig, snelgeklaard klusje
geworden.

Maar de meeste mensen hebben een Android device, en daarom zou ik zo'n
'shortcut' ook voor Android willen maken.

Na deze lange introductie dan nu de vraag: is er voor Android een
(standaard) app waarmee ik met app-taken op hetzelfde high-level niveau
zo'n 'imagemailer' voor Android zou kunnen bouwen?
Flibsy
youp
2018-12-13 10:41:20 UTC
"Flibsy" schreef in bericht news:5c11929f$0$22347$***@news.xs4all.nl...

nou kijk, het zit zo....
Flibsy
2018-12-13 18:49:32 UTC
Post by youp
nou kijk, het zit zo....
Lees het bericht eerst eens. Ik zoek een *Android* equivalent, want ik wil
iets op Android platforms maken.
Flibsy
Flibsy
2018-12-14 22:05:31 UTC
Post by Flibsy
[...]
Wel, na enig verder ducken vond ik 'tasker'
<https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.android.taskerm>.

Is er wellicht iemand die daar ervaring mee heeft, en kan beoordelen of
daarmee de imagemailer voor Android te maken valt?
--
Flibsy