chromecast
youp
2019-05-10 14:22:30 UTC
Heeft iemand ervaring met de Chromecast module in combinatie met een Android
smartphone (Samsung J5). Kan ik hiermee browsen via Google Chrome? Ik ben
speciaal geinteresseerd in het programma Airpano (panoramische
luchtopnames).
Huibert Bol
2019-05-13 12:33:29 UTC
Post by youp
[...]
Deze website heeft geen specifieke ondersteuning voor de Chromecast. Je
kunt wel het hele scherm casten, maar dan blijft het beperkt tot de
resolutie van de telefoon, in jouw geval 720p.
--
Huibert
"Okay... really not something I needed to see." --Raven
O. Udeman
2019-05-13 23:23:51 UTC
Post by Huibert Bol
Post by youp
[...]
De Chrome browser voor android heeft geen mogelijkheid om te casten.
De enige manier is op een windows pc via de windows versie van de Chrome
browser. Daarmee kun je dus die fraaie 3-d foto's van Airpano prima full
screen casten naar je TV.

Ik weet niet welke versie van android die Samsung J5 van Youp heeft,
maar uit eigen ervaring weet ik dat android 6 in elk geval nog geen
mogelijkheid heeft om je scherm te casten en android 9 wel.

Erg veel belang heeft dat evenwel niet, want je krijgt op die manier
alleen maar een mirror van je telefoonscherm op je tv. Helaas biedt die
site van Airpano via Chrome op de telefoon geen full screen afbeelding
van de foto's en dus ook niet op je tv, dus daar heb je niet zoveel aan.
Huibert Bol
2019-05-14 07:29:07 UTC
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
Post by youp
[...]
Daarom zeg ik het scherm casten.
Post by O. Udeman
Ik weet niet welke versie van android die Samsung J5 van Youp heeft, maar uit
eigen ervaring weet ik dat android 6 in elk geval nog geen mogelijkheid heeft
om je scherm te casten en android 9 wel.
Scherm casten zat al in mijn Nexus 10, zeker op Android 5.1.1, mogelijk
ook al op oudere firmware.
Post by O. Udeman
[...]
Op mijn telefoon blijft alleen de knoppenbalk in beeld, maar aangezien
een J5 fysieke knoppen heeft zou hij bij hem full-screen moeten zijn.
O. Udeman
2019-05-14 11:34:29 UTC
Post by Huibert Bol
Post by O. Udeman
Post by O. Udeman
[...]
Huibert Bol
2019-05-14 15:01:34 UTC
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
Scherm casten zat al in mijn Nexus 10, zeker op Android 5.1.1, mogelijk
ook al op oudere firmware.
En waar is dat dan in de instellingen te vinden?
Op de Nexus, en ook mijn Sony telefoon, zit er een Quick Tile voor.
Maar als die er niet is, dan kan het altijd vanuit de Google Home app.
O. Udeman
2019-05-14 19:00:24 UTC
Post by Huibert Bol
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
[...]
Quick Tile?! Nooit gezien, het zit niet standaard in android.

Voor het experiment net een poging gedaan om het telefoonscherm te
casten middels Google Home op een android 6 toestel. Die optie zit
inderdaad in Home, maar leverde de melding dat het toestel "wellicht
niet compatibel" is. Nou dat bleek, want het TV scherm werd meteen grijs
en de telefoon liep vast, het scherm ging op zwart en reageerde niet
meer. Normaal uitschakelen was niet meer mogelijk: soft reset bracht
gelukkig verlossing.
Huibert Bol
2019-05-15 12:04:09 UTC
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
Post by O. Udeman
Post by Huibert Bol
[...]
Een Nexus 10 draait Android zonder sausje. Meer standaard zul je het
niet vinden.
youp
2019-05-14 08:05:27 UTC
Post by Huibert Bol
Post by youp
[...]
kan al vanaf versie 4
Post by Huibert Bol
Helaas biedt die site van Airpano via Chrome op de telefoon geen full
screen afbeelding van de foto's en dus ook niet op je tv, dus daar heb je
niet zoveel aan.
Airpano heeft een fullscreen knopje ergens, moeilijk te zien maar het is er
wel.
O. Udeman
2019-05-14 11:25:00 UTC
Post by youp
Post by Huibert Bol
Post by youp
[...]
Ik heb ervaring met android 4, 5, 6 en 9 en de eerste versie waarin ik
deze mogelijkheid ben tegengekomen is 9.
er wel.
Huibert Bol
2019-05-15 12:07:50 UTC
Post by O. Udeman
Ik weet niet welke versie van android die Samsung J5 van Youp heeft, maar uit
eigen ervaring weet ik dat android 6 in elk geval nog geen mogelijkheid heeft
om je scherm te casten en android 9 wel.
Overigens grappig dat je Android 9 noemt. Ik heb onlangs een nieuw
tablet aangeschaft (S5e), en daar zit die optie dus juist NIET in de
standaard firmware.
O. Udeman
2019-05-15 12:40:10 UTC
Post by Huibert Bol
Post by O. Udeman
[...]
Motorola G7 is ook vrij kaal android 9 en heeft het standaard in de
settings.

youp
2019-05-14 08:02:42 UTC
Post by youp
[...]
Nee, de resolutie bij screencasting van Airpano is zo te zien toch echt wel
HD 1080i, de Chromecast V3 kan dit aan.
youp
ik ben bang dat je gelijk hebt
youp
ben bang dat je gelijk hebt
youp
2019-05-14 08:10:06 UTC
Post by youp
[...]
Je verwart 2 dingen: het aanbod aan pixels en wat het screen aankan. Mij
telefoon kan inderdaad maar 720p aan van het aangeboden 1080i. Voor de tv is
dat geen probleem dus die geeft alle aangeboden 1080i.
youp
youp
2019-05-14 09:18:23 UTC
achteraf ben ik bang dat je toch gelijk hebt
youp
2019-05-13 11:02:53 UTC
Post by youp
[...]
Inmiddels ok, te gek apparaatje voor 39 euro