VPN instellen vanuit file?
2018-02-05 12:34:43 UTC
Als je een VPN wilt aanmaken op een Android telefoon vind je overal
handleidingen hoe dat te doen vanuit de GUI. Allerlei info intikken,
best wel een gedoe als je sterke wachtwoorden en encryptiekeys gebruikt.

Maar is er niet een manier om een VPN toe te voegen vanuit een file?
Bijvoorbeeld op ChromeOS kun je een .onc file maken wat een JSON file
is met de beschrijving van de VPN (type, authenticatie info e.d.)

Dan kun je iemand zo'n bestand mailen en dan kan die dat eenvoudig
importeren om de VPN verbinding aan te maken.

Je zou denken dat moet met Android ook kunnen maar ik kan er nergens
wat over vinden. Iemand?
C. Beerse
2018-03-05 22:27:28 UTC
Zoek eens op vpn-instellen vanuit qr-code. Daar heb ik wel eens iets
over gezien. Uiteindelijk staat in zo'n qr-code ook alleen maar tekst.
Dump dat in de juiste file (gokje: vpn.xml, het gaat om de extentie.
Post by Rob
[...]
---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
2018-03-06 08:43:58 UTC
Post by C. Beerse
Zoek eens op vpn-instellen vanuit qr-code. Daar heb ik wel eens iets
over gezien. Uiteindelijk staat in zo'n qr-code ook alleen maar tekst.
Dump dat in de juiste file (gokje: vpn.xml, het gaat om de extentie.
Ok maar heb je dan ook de layout van die file?
Ik heb dit voor elkaar gekregen op een Chromebook, maar daar moet je
een .onc file maken en daar ken ik de layout dus wel van, maar dat
is json.
Met QR heb ik dat nog niet geprobeerd, ik heb die file gewoon gedownload
en geimporteerd. Als dat de enige mogelijkheid zou zijn zou ik al blij
zijn.

Als ik zoek op android vpn xml of android vpn qr zie ik dat er wel een
API is om een VPN connectie toe te voegen en dat er kennelijk VPN apps
zijn die deze API gebruiken, maar ik werk met de ingebouwde VPN support
(L2TP/IPsec) die je met de standaard user interface kunt instellen.
Of ken jij bijv een QR scan app die die API kan aanroepen en die niet
gebonden is aan een of andere VPN dienst ofzo?
(dus die gewoon alle parameters vrij kan instellen)