QR code app
2021-04-12 13:10:39 UTC
Ik zoek een QR code app die QR codes voor WiFi met WPA2-EAP support.
Degene die ik tot nu toe geprobeerd heb supporten alleen WPA2-PSK.
De bedoeling is dat ie een code support met dit format:

WIFI:T:WPA2-EAP;S:$ssid;E:PEAP;A:$user;I:$user;P:$pass;;

(dus voor het inloggen met username/password/anon.identity)

Kennelijk werkt(e) dit met ZXING maar die wordt niet meer onderhouden
en geeft allerlei problemen. Ik zoek eigenlijk een moderne oplossing
die gewoon werkt.
Rob
2021-04-13 12:43:41 UTC
Post by Rob
[...]
Het blijkt al met al een moeizame affaire te zijn.
We hebben Samsung telefoons en die hebben tegenwoordig standaard een QR
code reader maar die ondersteunt dus mooi niet die WPA2-EAP netwerken,
wel WPA2-PSK. En zou je een certificaat willen gebruiken ipv een
wachtwoord dan wordt het ook allemaal moeilijk moeilijk want daar is
kennelijk geen QR format voor? Dan moet je dat eerst ergens downloaden
en het importeren. GRRRR!

Zou er werkelijk niemand behoefte hebben aan een wat veiligere WiFi?
Johan Wevers
2021-05-17 13:14:04 UTC
Post by Rob
Post by Rob
WIFI:T:WPA2-EAP;S:$ssid;E:PEAP;A:$user;I:$user;P:$pass;;
Zou er werkelijk niemand behoefte hebben aan een wat veiligere WiFi?
Het idee van die QR codes is dat je ze ergens op een publieke plaats
kunt afbeelden waarna mensen kunnen inloggen. Wat is het extra
veiligheids voordeel boven PSK als je die user names ook publiek publiceert?
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
Rob
2021-05-17 14:21:22 UTC
Post by Johan Wevers
Post by Rob
Post by Rob
[...]
Ik ga ze uiteraard niet publiceren. De bedoeling is om de QR code te
tonen op een intranet pagina nadat bepaald is voor welk device er een
login gemaakt moet worden (usernaam is devicenaam, password is random)
en dat je dan je telefoon voor dat scherm houdt om die specifieke login
er in te zetten.

Daarna sluit je dat scherm en is die QR code er niet meer.