Google Playstore is gestopt
BugHunter
2018-10-08 07:12:55 UTC
Mijn S4 zegt om de haverklap: Google Playstore is
gestopt Ik kan dan op OK tikkten, maar even later
verschijnt het weer. Wat te doen?
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
O. Udeman
2018-10-08 09:18:03 UTC
Zegt mij niets. Heb je hem soms stopgezet in de apps instellingen?
BugHunter
2018-10-08 09:42:03 UTC
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Mijn S4 zegt om de haverklap: Google Playstore is
gestopt Ik kan dan op OK tikkten, maar even later
verschijnt het weer. Wat te doen?
Zegt mij niets. Heb je hem soms stopgezet in de apps instellingen?
Nee, niks veranderd. Ook al alle processen gestopt
maar maakt niet uit. En als ik op de PlayStore tik
wordt het scherm even wit, dan zwart, en dan weer
het normale scherm maar wel weer met het bordje
'Google Playstore is gestopt.' Dan moet ik op OK
tikken anders kan ik niks meer.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
O. Udeman
2018-10-08 09:58:17 UTC
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
[...]
Om Playstore te kunnen gebruiken, moet je wel een braaf slaafje van
Google zijn middels een gmail-account. Heb je die misschien veranderd of
uitgeschakeld of een wijziging in de apparaten die zijn aangemeld bij
Google niet bevestigd?
BugHunter
2018-10-08 10:18:12 UTC
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
[...]
Oh, wacht eens, ik heb het wachtwoord van het
google-account veranderd. Wel via Windows, maar ik
denk dat dat het is. Ff zoeken in de instellingen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
BugHunter
2018-10-08 14:56:17 UTC
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
[...]
Na checken bleek dat ik het Gmail-wachtwoord niet
veranderd heb. Overigens hield die melding zich
aardig koest tijdens dat zoeken. Maar weg issie
niet. Dus ook de Playstore kan ik niet in.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
soratis
socratìs
Ano
2018-10-08 15:24:51 UTC
Post by BugHunter
Mijn S4 zegt om de haverklap: Google Playstore is
gestopt Ik kan dan op OK tikkten, maar even later
verschijnt het weer. Wat te doen?
Wat wel eens wil helpen: alle geinstalleerde updates van Playstore
verwijderen, daarna wordt e.e.a. automatisch opnieuw geinstalleerd (ik
neem aan dat je uit/aanzetten van telefoon al hebt geprobeerd).
BugHunter
2018-10-08 16:38:30 UTC
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Uit en weer aan heb ik gedaan. Ik heb heel
'instellingen' uitgeplozen, maar kan niets vinden
over geinstalleerde updates. Als ik op PlayStore
tik, geeft-ie snel een wit scherm en dan een zwart
scherm, en dan weer het normale scherm. En dan
meestal kort daarna weer het witte bordje met
'Google Play Store is gestopt' en dan kan ik
alleen nog OK doen.

Bij het snuffelen in Instellingen viel me wel op
dat het bordje wegbleef, maar in het beginscherm
komt-ie weer.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
O. Udeman
2018-10-08 17:02:39 UTC
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Play Store is geen losse app met updates, maar zit ingebakken in de
software. Hij update ook automatisch, daar kun je niets aan instellen.
Je kunt hem hooguit fris en fruitig proberen maken middels terugzetten
van je S4 naar fabrieksinstellingen. Of via een harde reset, maar dat is
nog destructiever voor wat je allemaal op je telefoon hebt staan.. :-(
BugHunter
2018-10-08 17:04:37 UTC
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Dat kan altijd, maar dat wil ik niet, ik heb veel
'onvervangbare' apps, al dan niet met data, memo's
verzameld door de tijd heen, dat gaat 'm niet
worden. Maar ja, als het de enige manier is....
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Frank Slootweg
2018-10-08 17:34:05 UTC
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Volgens my bedoelt Ano een 'Uninstall updates' te doen van de Google
Play Store app zelf.

En Ano bedoelt natuurlijk niet slechts uit/aanzetten met de aan/uit
knop, maar een 'Power off' of 'Reboot'.
BugHunter
2018-10-08 17:43:54 UTC
Post by Frank Slootweg
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Natuurlijk, dat begreep ik wel. Alleen weet ik
niet hoe ik de updates van de Play Store moet
uninstallen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Frank Slootweg
2018-10-08 17:52:10 UTC
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Voor een Engelse versie - zelf vertalen naar Nederlands-, kan varieren
per Android versie:

Settings -> Manage apps -> 'ALL' tab -> Google Play Store -> in het 'App
info' scherm -> Uninstall updates.
BugHunter
2018-10-08 18:11:22 UTC
Post by Frank Slootweg
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Ik heb Nederlands maar kan het niet vinden.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
O. Udeman
2018-10-08 18:29:33 UTC
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
Ik heb mijn S4 hier niet bij de hand, maar zo nodig wil ik het daarin
ook nog wel voor je opzoeken. In mijn onvolprezen Chinese phone is het
in elk geval:

- settings via tandwieltje,
- apps,
- alle apps
- Google Play Store aanklikken,
- drie puntjes aanklikken
- optie 'updates verwijderen' aanklikken
- OK aanklikken.
BugHunter
2018-10-08 20:23:08 UTC
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Post by O. Udeman
Post by BugHunter
Post by Ano
Post by BugHunter
[...]
In instellingen heb ik de keuzetabs:

VERBINDINGEN MIJN APPARAAT ACCOUNTS MEER

En toen vond ik het, onder MEER, daar stond
Applicatiebeheer, dat was hem. Updates verwijderd
en alles in orde. Dank u allen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Sjoerd
2018-10-08 18:36:02 UTC
Post by BugHunter
Post by Frank Slootweg
Settings -> Manage apps -> 'ALL' tab -> Google Play Store -> in het
'App info' scherm -> Uninstall updates.
Ik heb Nederlands maar kan het niet vinden.
In Oreo:
Instellingen -> Apps & notificaties -> App-info ->
uit het drop-downmenu: Alle apps -> Google Play Store ->
menu rechtsboven, de drie puntjes: Updates wissen
Ano
2018-10-08 18:23:40 UTC
Post by Frank Slootweg
Voor een Engelse versie - zelf vertalen naar Nederlands-, kan varieren
Settings -> Manage apps -> 'ALL' tab -> Google Play Store -> in het 'App
info' scherm -> Uninstall updates.
Precies.