Nieuwe tablet gekocht
Ano
2017-06-30 12:26:57 UTC
Vorige week een nieuwe tablet gekocht: Lenovo Tab 3 Plus/Business
(Anfroid 6.0). Wat een verschil in snelheid met mijn oude "Onda" van 2
of 3 jaar geleden! Kan nu gewoon .mkv files afdraaien zonder schokken,
en dat slechts voor EUR 219 ;-) .

Ik had de Lenovo gekozen omdat deze een 'soft' navigation bar heeft. Bij
die Samsung tablets vind ik het zo irritant dat de knoppen aan de
verkeerde kant zitten als je de tablet een kwart-slag draait!

Helaas werkte het touchscreen van de nieuwe Lenovo niet meer na het
flashen van een TWRP recovery, zelfs niet na een factory reset of het
flashen van de stock recovery... Blijkbaar had (het flashen van) TWRP
toch iets ongewensts gedaan, ondanks de keuze 'do not allow TWRP to make
any changes' bij het opstarten.

Gelukkig met de Smart Phone Flash Tool een (weliswaar andere versie)
firmware weten te flashen. En daarna werkte zelfs een OTA update.
Daarna kon ik wel zonder problemen TWRP flashen en de tablet rooten.

Ben er nu erg tevreden mee!

Hoeveel jaar moeten we nog wachten voordat de fabrikanten een
fatsoenlijke recovery erop zetten (waarmee je een nandroid backup kunt
maken) en een optie geven voor root access?
Johan Wevers
2017-07-02 23:32:19 UTC
Post by Ano
Helaas werkte het touchscreen van de nieuwe Lenovo niet meer na het
flashen van een TWRP recovery,
Ik ben me nu aan het oriënteren op een nieuwe tablet (rond de 200 euro)
omdat de lader van mijn oude de geest gegeven heeft en de tablet zelf
ook op z'n laatste adem loopt (Asus TF101). Maar rooten is wel een
basiseis en dan kom ik al gauw op Samsung uit. De anderen in die
prijsklasse geven of moeilijke problemen op xda developers of verwijzen
naar betaalde oplossingen in Google.

Is jouw tablet deze:
https://tweakers.net/pricewatch/733331/lenovo-tab-3-x70f-%28za0x0071de%29-zwart.html
?
Post by Ano
Hoeveel jaar moeten we nog wachten voordat de fabrikanten een
fatsoenlijke recovery erop zetten (waarmee je een nandroid backup kunt
maken) en een optie geven voor root access?
Ik vrees dat ze dat alleen maar lastiger gaan maken. :-(
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
Ano
2017-07-03 06:02:03 UTC
Post by Johan Wevers
Post by Ano
[...]
Bijna, ik heb de versie met 32 GB intern geheugen. Die wordt Tab 3 Pro
of Tab 3 Business genoemd.
CCasoni
2018-04-02 08:12:12 UTC
Post by Ano
Post by Johan Wevers
Post by Ano
[...]
Is die melding in de instellingen niet uit te vinken?