"App not responding: report / wait / cancel"
Ano
2018-03-10 12:59:04 UTC
Ik ben een paar 1000 files aan het verplaatsen op mijn Android tablet
van de ene naar de andere directory, dat kost nogal wat tijd.

Op een gegeven moment krijg ik dan het scherm (omdat de tablet denkt dat
de app hangt): "App not responding", met de keuzes: report / wait /
cancel. Als ik dan 'wait' kies, want ik weet dat hij gewoon bezig is
maar er erg lang over doet, krijg ik na een tijdje weer dat scherm.

Mijn vraag is: zou de kopieeractie gepauzeerd worden als dit schermpje
verschijnt, wachtend op mijn keuze? Of zou de actie ondertussen gewoon
doorgaan? Ik weet nl. niet of ik steeds op 'wait' moet klikken om door
te gaan, of dat ik de tablet een uurtje in de hoek kan leggen en dat hij
deze taak dan gewoon afmaakt.
M.Vrolijk
2018-03-10 18:27:55 UTC
Ik ben een paar 1000 files aan het verplaatsen op mijn Android tablet van
de ene naar de andere directory, dat kost nogal wat tijd.
Een interne kopieeractie van deze omvang is niet aan te bevelen, probeer het
eens extern via usb naar je pc en dan terug naar de nieuwe map.
Johan Wevers
2018-03-11 01:24:05 UTC
Post by Ano
Mijn vraag is: zou de kopieeractie gepauzeerd worden als dit schermpje
verschijnt, wachtend op mijn keuze?
Als het goed is loopt dat gewoon door. Acties die de UI voor enige tijd
blokkeren leveren onder Android altijd een ANR (App Not Responding) op
en dien je als ontwikkelaar daarom in een aparte async thread uit te
voeren (daar loopt elke beginnende Android ontwikkelaar wel een keer
tegenaan en ook onder meer ervaren mensenkomt het nog voor).

Als het goed is blokkeren dit soort popups de rest van het systeem ook niet.
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
Ano
Dank je!
O. Udeman
Is die melding in de instellingen niet uit te vinken?
Johan Wevers
2018-03-12 00:09:08 UTC
Post by O. Udeman
Is die melding in de instellingen niet uit te vinken?
Nee. Misschien dat je er een Xposed module voor zou kunnen schrijven
maar als je daarmee bezig bent hoef je zoiets hier niet te vragen.