geheugenroblemen
M.Vrolijk
2018-03-28 08:20:33 UTC
Alhoewel aangegeven wordt dat ik voldoende geheugen heb op de externe kaart
van mijn HUAWEI Ascend Y530, nl ca.7 GB, krijg ik steeds de mededeling dat
er niet voldoende geheugenruimte is bij het downloaden van apps via de
playstore. Waar kan dat aan liggen?
O. Udeman
2018-03-28 11:02:33 UTC
Post by M.Vrolijk
[...]
Te weinig interne geheugenruimte over. Probeer zoveel mogelijk apps over
te zetten naar de externe kaart.
M.Vrolijk
helaas heb ik bij de apps instellingen deze mogelijkheid niet
Johan Wevers
2018-03-28 17:34:56 UTC
Post by M.Vrolijk
helaas heb ik bij de apps instellingen deze mogelijkheid niet
Als je weet wat je doet kun je met de Xposed module XInternalSD per app
het interne geheugen mappen naar het externe. Althans bij die apps die
die lokatie op de officiele manier via een system call opvragen. Ik heb
dat ook gedaan met een spel dat veel data inlaadt.
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
Johan Wevers
2018-03-28 17:33:15 UTC
Post by M.Vrolijk
[...]
Dat de Playstore het interne geheugen gebruikt en niet de geheugenkaart.
Sjoerd
2018-03-28 17:42:48 UTC
Post by M.Vrolijk
[...]
Ten eerste zou je kunnen overwegen om extern + intern geheugen als één
geheel te formatteren, al is de kaart dan niet meer bruikbaar voor het
uitwisselen van bestanden met andere apparaten.

Settings > Storage & USB > druk op SD card > menu rechtsboven (die drie
puntjes): Settings > Format as internal.

Een tweede mogelijkheid is om zo veel mogelijk naar de externe SD-kaart
te verplaatsen.

Settings > Storage & USB > druk op SD card > menu rechtsboven (die drie
puntjes): Settings > Move Media.
M.Vrolijk
2018-03-29 09:37:10 UTC
Post by M.Vrolijk
[...]
Ik ben bang dat mijn Huawei dit allemaal niet aankan, de Y530 is een te
simpel model blijkbaar.
Ten eerste zie ik Storage & USB niet bij de instellingen en er is nergens de
mogelijkheid om data te verplaatsen van intern naar extern.
Sjoerd
2018-03-29 09:59:18 UTC
Post by M.Vrolijk
Ten eerste zie ik Storage & USB niet bij de instellingen en er is
nergens de mogelijkheid om data te verplaatsen van intern naar extern.
In het Nederlands is het 'Opslag & USB'.
Welke Android-versie zit er eigenlijk op?
Robert Spanjaard
2018-03-29 16:56:46 UTC
Post by Sjoerd
Post by M.Vrolijk
Ten eerste zie ik Storage & USB niet bij de instellingen en er is
nergens de mogelijkheid om data te verplaatsen van intern naar extern.
In het Nederlands is het 'Opslag & USB'.
Welke Android-versie zit er eigenlijk op?
4.3 bij de introductie:
https://www.gsmarena.com/huawei_ascend_y530-pictures-6103.php

Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon tijd is voor een nieuwe telefoon.
Zelfs voor een toestel van 4 jaar oud zijn de specs zeer laag. Het houdt een
keer op...
Robert Spanjaard
M.Vrolijk
2018-03-29 17:12:39 UTC
Post by Robert Spanjaard
Eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon tijd is voor een nieuwe telefoon.
Zelfs voor een toestel van 4 jaar oud zijn de specs zeer laag. Het houdt
een keer op...
ik denk dat je gelijk hebt...