Webbrowser voor android TV?
2020-12-07 13:36:31 UTC
Weet iemand nog een goede webbrowser voor android tv? Ik heb er nu
twee op mijn mi box s staan: tvweb en de puffin browser. Het is mijn
bedoeling om de BBC4 en andere Engelse zenders op de site
www.freeintertv.com in zo'n browser te bekijken. tvweb wil die site
niet eens laden: dan krijg ik al een foutmelding. De puffin browser
laadt de website wel maar als ik dan BBC4 wil bekijken krijg ik ook
een foutmelding: "crossdomain acces denied" of zoiets. Heeft google
ook de browser chrome voor android TV? Als ik chrome intype in het
zoekvakje zegt hij: resultaten niet gevonden. Toch moeten er volgens
deze website https://boji.nl/beste-apps-android-tv-box-2020 toch
firefox en chrome browsers zijn voor android tv. Er staat letterlijk
op die site:"Het is jammer genoeg niet mogelijk op alle Android TV
Boxen om de traditionele webbrowsers als Firefox en Google Chrome te
installeren. " Waarom zou dat dan niet mogelijk zijn?
youp
2020-12-08 07:52:15 UTC
Post by J
Weet iemand nog een goede webbrowser voor android tv?
Ik heb de X96 smart box geinstalleerd omdat ik smart tv's niet vertrouw. Ik
kan nu met Chrome alles krijgen wat ik wil.
BBC4 via http://www.freeintertv.com/view/id-2629
Rob
2020-12-08 09:50:54 UTC
Post by youp
Post by J
[...]
HAHA die is leuk! Hij vertrouwt smart tv's niet en dan koopt ie
een smart box... die exact dezelfde software draait maar die vertrouwt
ie nu ineens WEL.

Dat is net zo iets als "ik vertrouw smartphones niet dus heb ik een
tablet gekocht"...
Dirk T. Verbeek
Zo is het :)
2020-12-08 12:06:04 UTC
Post by Rob
HAHA die is leuk! Hij vertrouwt smart tv's niet en dan koopt ie
een smart box... die exact dezelfde software draait maar die vertrouwt
ie nu ineens WEL.
Als ik een smart tv met android tv zou hebben zou ik ook geen losse
box meer kopen nee. Waar ik wel twijfels over heb is de raspberry pi
minicomputer. Daar schijnt ook een versie van android tv voor
beschikbaar te zijn. Maar volgens mij is dat dus niet een officïele
versie van Google maar een aangepaste versie van derden.
youp

Nee zeikerd, dat is een ander Android, lul.
Jan van den Broek
2020-12-08 15:04:18 UTC
[Schnipp]
Post by Rob
[...]
Ik kan je aanraden om even naar je newsreader te kijken, nu lijkt het of
Robs tekst van jou is.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
2020-12-08 11:59:19 UTC
Post by youp
Ik heb de X96 smart box geinstalleerd omdat ik smart tv's niet vertrouw. Ik
kan nu met Chrome alles krijgen wat ik wil.
Maar mijn vraag is dus: hoe kom je aan dat Chrome? ik kan hem namelijk
niet vinden op mijn Xiaomi mi box s. Als ik Chrome invul in dat
zoekvakje zegt hij "resultaten niet gevonden". Of heb je misschien het
gewone android op die box en niet het echte android tv?
2020-12-11 11:26:03 UTC
Post by J
Weet iemand nog een goede webbrowser voor android tv?
Ik vind trouwens dat hele android tv niet veel soeps. Ik begrijp ook
niet waarom ze die dingen zoals de mi box s mediaspelers noemen: dat
suggereert dat je er probleemloos videobestanden mee kunt afspelen. Je
kunt er wel een usb stick met videobestanden op aansluiten en die
afspelen met een app als VLC , maar als je die usb stick daarna weer
in een windows PC stopt krijg je een melding dat er iets is met die
stick en dat hij gescand moet worden om het probleem op te lossen. Dus
mijn duurdere externe harde schijf ga ik er niet op aan sluiten.
Krijgen jullie trouwens ook zo'n melding? Maar zoals gezegd: ik vind
android tv niet veel soeps. Het voornaamste nut is eigenlijk
streamingdiensten zoals netflix en prime video draaien.
Dirk T. Verbeek
2020-12-11 11:31:16 UTC
Post by J
[...]
Ik ken dat van een aantal jaren geleden met Win7.
Het was niet nodig die scan te doen, je krijgt ook zonder wel toegang.
Een week geleden is hier de laatste computer met Windows gestorven dus
dat lost het probleem ook op :)
2020-12-11 14:33:56 UTC
Dat heb ik inmiddels zelf al ondervonden :-)
2020-12-11 14:40:04 UTC
On Fri, 11 Dec 2020 13:51:49 +0100, Piet
Ik ben het ook later wel eens tegengekomen, ook met Win8 en Win10.
Ik heb er wel eens een portable harde schijf aan gewaagd die geen
eigen netadapter had. De voeding van de tv zag een overload (wat
wel logisch was) en schakelde uit.
Kun je dus ook een grote harde schijf van 2 terabyte en in ntfs
geformatteeerd aansluiten op een android tv box?
Dirk T. Verbeek
2020-12-11 17:41:16 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Een week geleden is hier de laatste computer met Windows gestorven dus
dat lost het probleem ook op:)
Hoe regel je de uitvaart? Dat wordt nog lastig in deze tijd.:-)
-p
Kannibalisme :)
Jan van den Broek
2020-12-11 12:22:54 UTC
[nl.telecom uit f'up]
Post by J
afspelen met een app als VLC , maar als je die usb stick daarna weer
in een windows PC stopt krijg je een melding dat er iets is met die
stick en dat hij gescand moet worden om het probleem op te lossen. Dus
Dat ligt volgens mij niet aan Android, maar is dat een eigenaardigheidje
van Windows. Ik zie dat vaak bij USB-sticks die vanuit een ander OS
beschreven zijn.
--
Jan v/d Broek
***@dds.nl
2020-12-11 14:35:34 UTC
Ok, bedankt.
Rob
2020-12-11 17:08:07 UTC
Post by Jan van den Broek
Post by J
[...]
Wat ook niet helpt is de stick gewoon uit het systeem rukken in plaats
van deze op de een of andere manier netjes te unmounten.
Maar dat geldt voor Windows zelf net zo goed!

Wat lastig kan zijn is om in het systeem wat je gebruikt de mogelijkheid
voor het netjes unmounten te vinden, zeker als er geen handige user
interface op zit (zoals Android TV).

Echter als je niet op de stick geschreven hebt (zoals in dit geval, waar
bij je alleen bestanden afspeelt en niet toevoegt) dan kan er weinig
mis gaan, je krijgt alleen die warning maar als je dan "check em maar"
doet dan vindt ie niks.
2020-12-13 20:45:11 UTC
Zit er in android tv dan een optie om te unmounten? Waar dan?
Rob
2020-12-14 10:17:18 UTC
Post by J
Post by Rob
[...]
Als je een stick inprikt komt er een "melding" dat er een nieuwe USB
stick gevonden is en als je die opent krijg je een menu'tje waar je
de inhoud kunt afspelen en daar staat ook de keuze "uitwerpen" bij.

Maar echt handig is het niet, als je bij de bronnen kiest voor de USB
stick zie je bijvoorbeeld wel de bestanden maar daar zie ik nergens
een mogelijkheid voor "uitwerpen" staan.

Dus het is zoals ik zei: geen handige user interface.
2020-12-14 12:08:23 UTC
Ben ik het volledig mee eens. Ik vind dat gehele android tv onhandig.
allspam
2021-08-11 02:47:04 UTC
Is dat zo?
Machiel de Wit
2021-08-13 22:24:13 UTC
allspam schreef op 11-08-2021
Post by allspam
Post by Rob
Wat ook niet helpt is de stick gewoon uit het systeem rukken in
plaats van deze op de een of andere manier netjes te unmounten.
Maar dat geldt voor Windows zelf net zo goed!
Is dat zo?
Al heel lang niet meer.
MdW.
youp
2020-12-14 16:20:29 UTC
Post by J
Weet iemand nog een goede webbrowser voor android tv?
Ik vind trouwens dat hele android tv niet veel soeps.
Ik zeg het nog 1 keer: in plaats van die smart tv ellende ben je veel beter
af met een losse smart tv box (ter grootte van 2 lucifersdoosjes), waarme je
ALLES kan wat je ook met je smartphone kan. De box? X96, kijk bij Bol.com
2020-12-15 10:54:36 UTC
Post by youp
Ik zeg het nog 1 keer: in plaats van die smart tv ellende ben je veel beter
af met een losse smart tv box
Klopt: beter een losse box dan speciaal voor de smart tv een nieuwe tv
kopen. Maar als je al een nieuwe tv met android hebt is zo'n box
overbodig natuurlijk.
Frank Slootweg
2020-12-15 11:52:59 UTC
Post by J
Post by youp
[...]
Een 'smart' TV veroudert waar je bij staat. Het is veel zinniger om de
'TV' te beschouwen als een veredelde/grote/<whatever> display en alle
'intelligentie' buiten de TV te houden.

Mijn 'smart' TV was al na een paar jaar totaal nutteloos als TV, maar
doet nu nog prima dienst met externe apparatuur.

Het is veel makkelijker en goedkoper om d.m.v. externe 'smart' boxen
je opstelling up-to-date te houden, zonder steeds de duurste component -
de 'TV' - te moeten vervangen.
2020-12-15 15:51:21 UTC
Post by Frank Slootweg
Het is veel makkelijker en goedkoper om d.m.v. externe 'smart' boxen
je opstelling up-to-date te houden, zonder steeds de duurste component -
de 'TV' - te moeten vervangen.
Klopt: behalve als de tv toch stuk is en er geen garantie meer opzit.
Ik heb nu een android tv smart box bij een relatief oudere full hd tv.
s|b
2020-12-16 21:56:58 UTC
Post by youp
De box? X96, kijk bij Bol.com
"Deze android box is zeer traag en loop vaak vast. , afstandsbediening
reageert slecht"

Hmmz.
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
youp
2020-12-16 22:19:23 UTC
Post by youp
De box? X96, kijk bij Bol.com
"Deze android box is zeer traag en loop vaak vast. , afstandsbediening
reageert slecht"
Mijn ervaring is anders, en ik gebruik een muis ipv de meegeleverde
afstandsbediening.
Waarschijnlijk heb je nog het 1GB model? De 2GB versie werkt perfect.
2020-12-18 11:39:10 UTC
De Xiaomi mi box s werkt goed.
Martin Brown
2021-04-06 22:32:22 UTC
Post by J
Post by s|b
"Deze android box is zeer traag en loop vaak vast. , afstandsbediening
reageert slecht"
De Xiaomi mi box s werkt goed.
Gut!