slide show met shared fotoalbum
Flibsy
2018-06-30 20:40:58 UTC
Dag Android-kenners,

Een bejaarde kennis kreeg een Android tablet, maar lijkt niet te bewegen er
iets nuttigs mee te doen.

Om toch nog iets nuttigs met de tablet te doen, lijkt het me leuk er een
permanente foto slide show op te laten lopen. Ik ken Android totaal niet,
maar op zich lijkt me dat daar wel een app voor is.

Maar wat het echt mooi zou maken is als de foto's in die slide show van
buitenaf kunnen worden toegevoegd, dus dat zoons, dochters en geselecteerde
anderen een foto ergens uploaden, die dan automatisch mee gaat draaien in
de slide show op de tablet van de bejaarde kennis. Verwijderen zou
uiteraard ook moeten kunnen.

Op die manier hoeft die kennis echt helemaal niets met de tablet te doen
(Facebook, messenger, Whatsapp, instagram of whatever gaat het echt niet
worden, verder dan kijken wordt het niet), maar kan toch automatisch
meegenieten van de leuke dingen die haar geliefden willen laten meebeleven.

Is er iemand die (link naar) een draaiboek voor zo'n constructie kan geven?

Flibsy
Flibsy
M.Vrolijk
2018-07-01 09:29:19 UTC
Google zelf eens op 'slideshow maker' in plaats van ons ermee op te zadelen
Flibsy
2018-07-01 09:38:14 UTC
Post by M.Vrolijk
Post by Flibsy
Is er iemand die (link naar) een draaiboek voor zo'n constructie kan geven?
Google zelf eens op 'slideshow maker' in plaats van ons ermee op te zadelen
U is te vriendelijk.

Uiteraard heb ik wat geduckt, maar dat leverde mij niet een sluitende
oplossing op.
Dus dan maar een vraagje in ncsa gesteld.
Flibsy
Rob
2018-07-01 10:16:15 UTC
Post by Flibsy
Post by M.Vrolijk
Post by Flibsy
[...]
Ik heb niet zo'n ding maar het zou me verbazen als het niet mogelijk
is om "je foto's" als een diashow te laten zien, en "je foto's" te delen
via een of andere clouddisk (google drive) waar ook anderen bij kunnen
als ze het wachtwoord kennen.
Flibsy
2018-07-01 10:41:33 UTC
Post by Rob
Post by Flibsy
Post by M.Vrolijk
Post by Flibsy
[...]
Dat lijkt mij ook, en dat is dus waar ik hier naar vraag, in de hoop dat
Android tablet kenners een andriodofabeet kunnen vertellen óf en hoe het
kan. Kun je een shared album aan zo'n slide show hangen? Of als dat niet
kan, kun je op Android dan bijvoorbeeld dagelijks een shared album
volautomatisch laten syncen met een lokaal album? En hoe gaat dat dan? Ik
weet het echt niet. Mijnheer Vrolijk misschien?
Flibsy
Flibsy
2018-07-01 15:27:43 UTC
Post by Flibsy
Post by Rob
Post by Flibsy
Post by M.Vrolijk
Post by Flibsy
[...]
Hm.. ik heb wat verder geduckt, kwam hier terecht:
<https://mashtips.com/convert-android-tablet-to-digital-photo-frame/>. Zo
te zien biedt Google Photo’s de oplossing.
Dit ga ik eerdaags proberen op de tablet.

- Creeer Google account
- Installeer Google Photo
- login met Google Photo
- laat Google photo foto’s zoeken, met synchronisatie en backup.
- deel de fotolibrary met de personen die foto’s mogen beheren, deze
krijgen dan een mail met een link naar het album. Kijken kan altijd, maar
om te beheren hebben ze wel een Google account nodig.

Om de slide show te starten doe je op de tablet:
- Start Google photo en login
- klik een foto
- klik ‘diavoorstelling’
En hij draait.

Spannend is wel of en wanneer de diavoorstelling nieuwe foto’s ook
automatisch oppikt. Bij het uitproberen op iPhone/iPad zag ik dat nog niet
gebeuren, pas na het herstarten/inloggen/start slideshow van Google Photo
kwamen ze erbij.

Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Flibsy
M.Vrolijk
braaaaf
Flibsy
2018-07-01 18:24:28 UTC
Post by Flibsy
Post by Flibsy
[...]
Richt jij je news reader maar wat beter af, want hij kan er niks van. Niet
zo braaf.

En aan stompzinnige reacties als die van jou heeft geen mens iets.
Flibsy
M.Vrolijk
goed zo mijn jongen, ga zo door, google is uw vriend!
Dirk T. Verbeek
2018-07-04 09:57:18 UTC
Post by M.Vrolijk
Post by Flibsy
--
[...]
Jij snapt er niks van, ook geen wonder als je MS Live mail gebruikt in
een nieuwsgroep :)

Dat 'geduckt' heb je blijkbaar ook niet begrepen.
richard lucassen
2018-07-04 17:06:01 UTC
On Wed, 4 Jul 2018 11:57:18 +0200
Post by Dirk T. Verbeek
Jij snapt er niks van, ook geen wonder als je MS Live mail gebruikt
in een nieuwsgroep :)
Dat 'geduckt' heb je blijkbaar ook niet begrepen.
En de beheerder van het maildomein weer.nl zal ook niet blij zijn met
al die spam op ***@weer.nl
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
s|b
2018-07-04 20:16:33 UTC
Post by richard lucassen
En de beheerder van het maildomein weer.nl zal ook niet blij zijn met
al die spam op mooiATweer.nl
En al zeker niet als hij ziet dat jij die (nep)mail onveranderd citeert.
Pot... ketel...
--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>
richard lucassen
2018-07-04 22:33:06 UTC
On Wed, 04 Jul 2018 22:16:33 +0200
Post by s|b
Post by richard lucassen
En de beheerder van het maildomein weer.nl zal ook niet blij zijn
met al die spam op mooiATweer.nl
En al zeker niet als hij ziet dat jij die (nep)mail onveranderd
citeert. Pot... ketel...
Harvesters scannen de body o.h.a. niet
--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/
M.Vrolijk
2018-07-06 08:49:14 UTC
"richard lucassen" schreef in bericht news:***@lucassen.org...

jullie zijn allemaal kudtbelgen en verliezen toch van Nederland in de finale
Ano
2018-07-01 18:35:05 UTC
Post by Flibsy
[...]
Tsja, je moet het maar willen. Al je foto's delen met een commercieel
bedrijf die er van alles mee kan doen.
Flibsy
2018-07-01 19:12:24 UTC
Post by Ano
Post by Flibsy
[...]
Als je een betere oplossing hebt voor wat ik wil (zie OP) dan graag.
Flibsy
Ano
2018-07-01 19:22:52 UTC
Post by Flibsy
Post by Ano
Post by Flibsy
[...]
Ik denk dat via Dropbox dan een betere optie is, zoals bijv. hier
beschreven: zie
https://www.makeuseof.com/tag/remote-controlled-photo-slideshow-display-android-monitor/

Maar ook dan upload je je prive-foto's naar een extern bedrijf
natuurlijk ;-)
Flibsy
2018-07-01 20:14:04 UTC
Post by Ano
Post by Flibsy
Post by Ano
Post by Flibsy
[...]
Nou, dat ziet er goed uit wat daar staat, en er is expliciet vermeld dat de
slideshow de mutaties automatisch oppikt. Aantrekkelijk alternatief, dank
je!
Flibsy
M.Vrolijk
2018-07-02 07:47:24 UTC
Post by Ano
Tsja, je moet het maar willen. Al je foto's delen met een commercieel
bedrijf die er van alles mee kan doen.
ach, zolang onze Flip er geen plas-sex slides bijzet is er toch niets aan
de hand?
Ano
2018-07-02 11:42:22 UTC
Post by Ano
Tsja, je moet het maar willen. Al je foto's delen met een commercieel
bedrijf die er van alles mee kan doen.
ach, zolang onze Flip er geen plas-sex slides  bijzet is er toch niets
aan de hand?
Sommigen kan het inderdaad niets schelen dat bijv. een Google of
Facebook van alles kan doen met je persoonlijke data, ik heb daar zelf
wel een probleem mee.
Piet
2018-07-02 12:24:38 UTC
Post by Ano
Post by M.Vrolijk
Post by Ano
[...]
Je bent niet de enige. Maar zolang iets gratis is - of beter:
"gratis" heet - interesseren de consequenties de meeste mensen
geen lor. Totdat ze een keer de gevolgen ondervinden. Dan laten
ze die "gratis" diensten los. Nou ja, even...

-p
Rob
2018-07-02 13:36:37 UTC
Post by Piet
Post by Ano
Post by M.Vrolijk
Post by Ano
[...]
Het probleem is vaak dat er geen "betaalde" alternatieven zijn die
dat nadeel niet hebben.
Flibsy
2018-07-02 16:03:03 UTC
Post by Piet
Post by Ano
Post by M.Vrolijk
Post by Ano
[...]
Of ze maken een afweging van pro’s en contra’s.
Flibsy
Frank Slootweg
2018-07-02 17:07:10 UTC
Post by Piet
Post by Ano
Post by M.Vrolijk
Post by Ano
[...]
Voor wat betreft het (non-)privacy aspect: In een soortgelijk scenario
- maar dan met een Windows PC i.p.v. een Android tablet - gebruik ik
encryptie op het lokale device (PC/tablet) en encrypted bestanden in de
'cloud' (Google Drive).

Zo kan je toch de/een 'cloud' gebruiken en zijn je bestanden/foto's
toch veilig/prive.

Nu nog 'even' dit scenario vertalen naar Android en een slide-show
app! :-)
Flibsy
2018-07-03 10:50:36 UTC
Post by Frank Slootweg
Post by Piet
Post by Ano
Post by M.Vrolijk
Post by Ano
[...]
Haha. Ik probeer het eerst maar even aan de praat te krijgen op een
platform dat ik niet ken.

De koppeling van Dayframe met Dropbox lijkt onmogelijk, omdat de Dropbox
app op Android verouderd is. Da’s een beetje jammer.

Maar het ding kan een hoop cloud streams aan, ook Instagram en Facebook
(waar de foto’s meestal als eerste worden gepubliceerd) zijn op een of
andere manier te koppelen, dus ik ga lekker verder spelen.
Flibsy
Flibsy
2018-07-06 12:01:59 UTC
Post by Flibsy
Post by Frank Slootweg
Post by Piet
Post by Ano
Post by M.Vrolijk
Post by Ano
[...]
Nou. Facebook niet. Apps krijgen geen uploads van anderen door. Google+
stream ook niet. Dahag Dayframe, getackeld door privacygedoe.

Ik ga een app Senior Frame uitproberen. Je stuurt een mailtje met foto en
die app vangt hem op, bewaart de foto en zet hem in de stream.
Ik ben benieuwd, ook naar de minimale beveiliging die het toch wel vereist.
Flibsy
Flibsy
2018-07-10 21:47:18 UTC
Post by Flibsy
[...]
Ik ben uitgekomen op Fotoo. Deze app ondersteunt onder meer Google drive,
Dropbox, Onedrive, Samba en lokale fotomappen en synchroniseert daar on the
fly mee. Hij start automatisch bij boot of power plug-in, ondersteunt
schedules en meer. Als ik voor €2,50 upgrade, komt er nog meer
functionaliteit bij, zoals daydream support. Precies de oplossing die ik
zocht.

Google Photo, Dayframe, Senior Frame vallen af omdat ze niet of niet goed
synchroniseren.

Dank voor de bijstand!
--
Flibsy