PIN code
Sjoerd
2023-10-08 09:23:02 UTC
Na een herstart van mijn LG G6 verschijnt de vraag: 'Enter PIN code'. (5 cijfers)
Huh? Ik heb nooit een pincode ingesteld.
Heb 00000 geprobeerd, zonder succes.
Hoe kan ik het toestel nu nog opstarten?
Peter Smulders
https://www.belsimpel.nl/lg-g6/tips-tricks/toegangscode-vergeten
Sjoerd
2023-10-08 11:54:12 UTC
Post by Peter Smulders
Post by Sjoerd
[...]
Aha, ziet er veelbelovend uit, alle hoop is nog niet verloren.
"Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk je code te veranderen zonder
de telefoon eerst te unlocken."
Oh, maar het toestel IS ge-unlocked, geroot, en TWRP is geïnstalleerd.
En met TWRP schijnt het mogelijk te zijn om pin-/patroon-/wachtwoord- en
fingerprint-data te resetten.
Zal dit nog nader bestuderen, ik kom er nog op terug.
Sjoerd
2023-10-11 13:08:23 UTC
Post by Sjoerd
Post by Peter Smulders
Post by Sjoerd
[...]
Zo, het duurde even, maar ik moest eerst wat moed bijeenrapen om dit
angstige avontuur aan te gaan. :-)
In TWRP was wat raars aan de hand. De bestanden die ik daar in de
filemanager had verwacht, ontbraken.

De oplossing bleek uiteindelijk iets heel stoms te zijn.
Na het maximum aantal pogingen werd om de PUK-code gevraagd.
Bij het nazoeken van die PUK-code kwam die stomme vergissing aan het
licht: ik meende te weten dat de pincode van de simkaart 00000 was, maar
het was 0000. Pfff.

Een enkele keer, zo eens in de 2 maanden of zo, vraagt het toestel om die
pincode. Het is de pincode van de simkaart, niet de toegangs-pincode die je
zelf hebt ingesteld. De pincode resetten met TWRP zou dus sowieso niets
hebben opgeleverd.

Enfin, het toestel doet het weer. Zucht van verlichting.