Google Play-services is gestopt
2017-01-31 17:42:36 UTC
Google Play-services is gestopt

Heeft iemand dat wel eens bij de hand gehad?
Kennelijk een veel-voorkomend probleem, maar de standaard acties
die je met Google vindt (cache, settings of zelfs de updates van de
Google Play app verwijderen) die hebben nog niet geholpen.

Het is een irritant probleem omdat je om de paar seconden een popup
krijgt met die tekst en daardoor nauwelijks iets kunt doen.
(beetje lullig geprogrammeerd, kennelijk wordt die service steeds
weer gestart en crasht ie steeds weer, en iedere keer meldt ie dat
weer)
Piet
2017-01-31 18:19:12 UTC
Post by Rob
[...]
Misschien helpt het om de meldingen van Google Play Services
geheel te blokkeren.

-p
Rob
2017-01-31 18:50:20 UTC
Post by Piet
Post by Rob
[...]
Ik krijg de indruk dat dit geen melding van Google Play is maar van
het operating system wat constateert dat een service crasht.
Ano
2017-01-31 18:53:17 UTC
Post by Rob
Post by Piet
Post by Rob
[...]
Mijn ervaring is dat dit overgaat als er weer een update van Google Play
komt...

Wat je kunt proberen: geinstalleerde updates van Google Play en Google
Play Services verwijderen via Applicatiebeheer.
Opnieuw opstarten.
Google Play weer z'n gang laten gaan met updates.
En dan hopen dat het probleem over is.
Rob
2017-02-01 08:53:14 UTC
Post by Ano
Post by Rob
Post by Piet
Post by Rob
[...]
Dat had ik ook gehoopt na het lezen van enkele van de 31.300 resultaten
als ik zoek op die melding, maar helaas werkt dat niet, althans wat ik
geprobeerd heb werkt nog niet. het is bijna onmogelijk om iets te
doen op zo'n toestel. Er wordt ook gesuggereerd om je af en aan te
melden (account) maar dat gaat niet lukken, je krijgt nooit je user
en wachtwoord meer ingetikt tussen die popups door. Jeemig wat is
dat dom geprogrammeerd zeg, als dat ding 3 keer gestopt is kap er dan
mee zou ik zeggen.

Ik ga er vanmiddag nog eens mee stoeien. Het is een Samsung J3-6,
we hebben er daar 40 van, en er zijn er nu 4 met dit probleem. Ze
worden allemaal exact op dezelfde manier gebruikt: compleet kaal met
1 specifieke app.
Ano
2017-02-01 12:40:16 UTC
Post by Rob
Post by Ano
Post by Rob
Post by Piet
Post by Rob
[...]
Je kon bij Android 4.x je Google account wissen van je toestel, door
ergens in applicatiebeheer de data + cache van een bepaalde app te wissen.
Als je dan vervolgens naar de PlayStore ging moest je dan je
accountgegevens weer invoeren. Hoe dit moet/of dit kan bij Android 5.x
is me (nog) niet bekend. Wat mogelijk wel kan: nieuwe (andere) Google
account toevoegen, 1ste account verwijderen via Accounts\Verwijderen. En
dit nog een keer doen. Is een omweg, maar zo kun je dat aan/afmelden van
de oorspronkelijk account mogelijk wel forceren.
Ano
2017-02-01 12:53:17 UTC
Post by Ano
Post by Rob
Post by Ano
Post by Rob
Post by Piet
Post by Rob
[...]
Ah, op mijn telefoon, een Samsung J1 2016 (J120) met Android 5.1.1., dit
gevonden:
- ga naar Settings\Accounts
- klik op Google, helaas is onder "More" niet de optie "Remove accoun"
te zien
- klik op de bovenste regel, waar het emailadres staat met daaronder de
sync instellingen, je komt dan in de "Sync settings"
- Nu is onder de knop "More" wel de optie "Remove account" te zien (!)

Ik hoop dat ik dit zelf weet te onthouden ;-)
Rob
2017-02-01 13:28:20 UTC
Post by Ano
[...]
Helaas, na verwijderen van het account gaat het gewoon door en nu lukt
het me niet meer het account toe te voegen :-(
(te veel popups om het wachtwoord nog in te kunnen tikken)
Rob
2017-02-01 14:05:19 UTC
Post by Rob
Post by Ano
[...]
Toch nog maar eens een keer een reset geprobeerd. Na eerst resetten
van alle instellingen en daarna terug naar fabrieksinstellingen en
software installeren lijkt het toch opgelost te zijn.

Gelukkig wist ik het account nog van deze telefoon wel, dus hij is niet
de weg van die J5 gegaan. (die nu bij de hopeloze gevallen ligt)
Ano
2017-02-01 15:24:24 UTC
Post by Rob
Post by Rob
Post by Ano
[...]
Het lijkt Windows wel :-(
Die laatste maar bewaren als reservebatterij dan ;-)
Rob
Ja reserve batterij, lader, kabel, achterkant, enz...
Bozweb
verwijderen bij applicaties. Hij installeerd zichzelf opnieuw.
Rob
2017-01-31 18:51:02 UTC
Post by Bozweb
Post by Rob
[...]
Dat heb ik ook al geprobeerd maar het blijft terugkomen.
De enige manier om hem even rustig te krijgen is de vliegtuigstand
aan te zetten...
l***@gmail.com
2019-07-29 07:49:00 UTC
Ik heb nu al een tijdeje last van het probleem , ik kan nu ook niet meer op play store of op youtube. Ik heb veel geprobeerd maar het lukt maar niet om het probleen op te lossen. Heeft iemand misschien nog een idee om het probleem op te lossen?
Rob
2019-07-29 08:02:01 UTC
Post by l***@gmail.com
[...]
Daar heb ik op het werk ook wel eens problemen mee gezien.
Ik heb die telefoons toen geheel gereset naar fabrieksinstellingen en
opnieuw geupdate en dat loste het op.