Samsung telefoon connect ongevraagd met WiFi
2019-06-03 13:42:50 UTC
Ik heb onlangs een accesspoint geplaatst wat enige dekking geeft
op de openbare weg, en het valt me op hoeveel mobieltjes proberen
hier connectie mee te maken. Als ik naar de MAC adressen kijk dan
zijn het eigenlijk alleen Samsung devices.

Is er iets in een Samsung mobieltje wat zorgt dat dit met alle WiFi
accesspoints die in beeld komen verbinding probeert te maken, ook als
het duidelijk is dat het een beveiligd AP is? (WPA2-PSK)

Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal mensen zijn die net op dat
moment proberen een WiFi verbinding op te zetten en dan hier maar eens
op klikken en zich dan pas realiseren dat ze geen wachtwoord hebben.

In de 4 dagen dat ie er staat zie ik 121 pogingen van 16 verschillende
telefoons. Het is dus ook niet dat ie het 1 keer probeert en dan
onthoudt dat dit niet gaat werken.

Wat zou dit kunnen zijn? Een of andere Samsung-specifieke app of setting?
Ruud Uphoff
2019-06-04 09:12:52 UTC
Post by Rob
[...]
Lijkt me meer iets van Android. In een Samsung smartphone of tablet,
maar ook mijn Motorola met Android, zie je gewoon alle access points die
hun SSID laten zien. Is normaal.

Het gepeupel, deels nitwit canaille, is op zoek naar gratis WiFi.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Rob
2019-06-04 11:41:50 UTC
Post by Ruud Uphoff
Post by Rob
[...]
Het zijn er iets te veel om het op die manier te verklaren, en het zijn
vrijwel alleen Samsung devices plus 2 stuks van OnePlus.
Als het iets algemeens was van smartphones dan zouden er ook andere
merken moeten opduiken.

Ik denk dat een Samsung telefoon, als die de connectie met WiFi verliest,
gaat kijken welke andere SSID's er zijn en daarmee gaat connecten om te
kijken of dat wellicht lukt.
Obat Matjan
2019-06-04 12:08:29 UTC
Post by Rob
Post by Ruud Uphoff
Post by Rob
[...]
Dat kun je in Android instellen. Meestal staat dit standaard op alles
proberen wat je tegenkomt.
Rob
2019-06-04 12:41:46 UTC
Post by Obat Matjan
Post by Rob
Post by Ruud Uphoff
Post by Rob
[...]
Ok dat zou het verklaren... dat zou dan bijv bij Samsung default anders
kunnen staan dan bij andere Android merken. En Apple doet dit wellicht
helemaal niet.

Maar als zo'n telefoon dan connect met een andere SSID, vraagt ie dan aan
de gebruiker om het wachtwoord? Of gaat ie gewoon verder als ie merkt
dat er een wachtwoord nodig is?
Obat Matjan
Dat laatste.
youp
wie niet? arrogante prolurken als jij willen dus liever niet gratis?
Ruud Uphoff
2019-06-07 14:26:12 UTC
Post by youp
Post by Ruud Uphoff
[...]
Gratis een digitale SOA oplopen via een onbeveiligde verbinding?
Nee dus.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff