NL-Alert op nieuww Motorola G7
O. Udeman
2019-06-05 18:59:01 UTC
Ik heb hier een G7, waarin het proefalarm van deze week niet door kwam.

Apart is dat in het betreffende toestel geen kanalen te kiezen zijn, het
enige dat er in zit is NL-Alert, kennelijk door de fabrikant
ingeprogrammeerd. Ik kan daardoor niet zien of het ingestelde kanaal wel
het juiste is.

Bij een geheel identiek toestel, waarvan de verdere instellingen gelijk
zijn, werkte het wel. Wellicht heb ik toch iets over het hoofd gezien,
heeft iemand nog suggesties?

Voor de duidelijkheid: het gaat om de nieuwe Moto G7, de provider is
KPN, op het moment van uitzending had ik prima dekking zowel in 3G als
4G. Het toestel lag voor me op tafel en was op het moment supreme niet
ergens anders mee bezig. Er zit zowel een telefoonkaart (3G) als een
datakaart (4G) in en op mijn vorige toestel ontving ik NL-Alert altijd
via beide simkaarten.
Stef
2019-06-21 16:00:22 UTC
Post by O. Udeman
[...]
Hier het zelfde op een Moto E5. NL-Alert kan alleen aan/uit. Staat aan
maar geen melding gekregen. Ook 2 sims overigens, ook een 3G + 4G.
--
Stef (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

If *I* had a hammer, there'd be no more folk singers.