Riot IM
Paul van der Vlis
2019-06-26 10:36:07 UTC
Hallo,

Ik heb Riot IM geinstalleerd vanuit F-droid. Ik heb een Google-vrije
Android telefoon, maar Riot IM brengt zijn eigen notificatie systeem.
https://f-droid.org/en/packages/im.vector.alpha/

Punt is echter dat het programma geen geluid maakt bij binnenkomende
berichten of telefoontjes als de telefoon "in ruste" is, dus
bijvoorbeeld als hij in je broekzak zit. Op deze manier vind ik het niet
bruikbaar.

Het programma merkt wel dat er een binnenkomend gesprek is volgens mij.
Dat zie je als je de telefoon laat ontwaken want dan is hij bezig iets
te syncen.

Als de telefoon niet in slaap is rinkelt hij wel.

Wie kent dit probleem, en misschien een oplossing?

Groeten,
Paul
https://www.vandervlis.nl/
Sjoerd
2019-06-26 22:17:57 UTC
Post by Paul van der Vlis
[...]
Ik kan het niet uitproberen, want je moet je aanmelden, en dat terwijl
me niet duidelijk is met wie je dan kunt communiceren. "Communicate
with users anywhere in the Matrix.org ecosystem - not just Riot users!"
Maar wie zit er nou in het Matrix.org ecosystem? https://matrix.org is
ook alleen maar begrijpelijk voor techneuten.

Maar waar me dit erg aan doet denken, is die Doze-functie van Android,
die apps uitschakelt wanneer ze op de achtergrond draaien terwijl het
scherm uit staat. Voor Riot IM is dan een uitzondering te maken.
Settings > Battery > Power saving exclusions, dan Riot.im aanzetten.

Afgaande op deze tekst, zou het ook nog aan de instellingen kunnen
liggen: "Note that the F-Droid release [...] will keep syncing in the
background. If you find that the ongoing background sync is using too
much battery, you can add a delay or change the timeout of the sync or
even disable background sync completely, in the settings page."
Paul van der Vlis
2019-06-27 13:26:00 UTC
Post by Sjoerd
Post by Paul van der Vlis
[...]
Hun informatie is nogal vaag, inderdaad.

Op het moment richten ze zich denk ik ook vooral op techneuten. Wat ik
ook ben.
Post by Sjoerd
[...]
Bedankt voor deze tip.

Ik zie -tot nu toe- echter geen mogelijkheid om hier iets aan de
instellingen voor Riot.im te wijzigen. Ik kan de app daar niet kiezen,
ik vind verder geen mogelijkheid dit in te stellen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik het eerst met een telefoon met nogal een
oude Android versie geprobeerd heb. Nu met een nieuwere (7.1.2) die
echter nog niet helemaal volgeladen is. Wellicht moet het daar nog
verschijnen (hij geeft applicaties aan die actief waren sinds de laatste
keer dat hij volgeladen was?).
Post by Sjoerd
[...]
Daar heb ik al wel gekeken, maar geen oplossing gevonden.

Groeten,
Paul
https://www.vandervlis.nl/