Zowel smartphone als android TV?
2020-08-20 11:09:48 UTC
Heeft iemand zowel een android smartphone als een mediaspeler met
android TV? Kunnen die eigenlijk allebei gebruik maken van hetzelfde
google account? Heeft iemand dat al geprobeerd? Gaat dat? Ik heb als
mediaspeler de Xiaomi mi box s op het oog. Heeft iemand daar ervaring
mee? Werkt die goed? De Nvidea shield tv is in ieder geval te duur.
Paul Slootman
2020-08-21 06:31:04 UTC
Post by J
[...]
Je kunt probleemloos een google account op meerdere android apparaten
gebruiken.

Paul
2020-08-21 07:41:49 UTC
Post by Paul Slootman
Je kunt probleemloos een google account op meerdere android apparaten
gebruiken.
Fijn. Zijn er nog ervaringen met mediaspelers zoals de Xaiomi Mi box
S?
youp
er gaat niets boven de X96 smart tv box
2020-08-21 12:40:20 UTC
Post by youp
er gaat niets boven de X96 smart tv box
Dan heb je volgens mij geen 4K.
Hij is wel goedkoper.
youp
2020-08-21 20:15:32 UTC
Post by youp
er gaat niets boven de X96 smart tv box
Dan heb je volgens mij geen 4K.
Hij is wel goedkoper.
de nieuwste: X96 Android Media TV Box Ultra HD 4K S905X - 16GB (bij
Bol.com)
2020-08-24 11:09:59 UTC
Post by youp
de nieuwste: X96 Android Media TV Box Ultra HD 4K S905X - 16GB (bij
Bol.com)
Nu ik toch bij bol.com kijk: ik zie bij de mi box s onder reviews
staan: geen internet browser. Maar in dat geval zou ik hem niet
hoeven: ik wil op het internet kunnen browsen. Ik ging ervanuit dat je
altijd een browser kunt installeren vanuit de android play store. Als
dat niet zo is zou dat voor mij een miskoop zijn.
youp
2020-08-24 21:32:01 UTC
Post by youp
de nieuwste: X96 Android Media TV Box Ultra HD 4K S905X - 16GB (bij
Bol.com)
Nu ik toch bij bol.com kijk: ik zie bij de mi box s onder reviews
staan: geen internet browser.
Natuurlijk kun je browsen met de X96! Google, Youtube, Netfix etc.etc
zoveel als je wilt.
2020-08-25 09:04:22 UTC
Post by youp
Natuurlijk kun je browsen met de X96! Google, Youtube, Netfix etc.etc
zoveel als je wilt.
Ik bedoel wel een echte internet browser, geen apps. Youtube en
netflix daar zijn toch aparte apps voor?
ik wil een echte browser net zoals edge voor de windows pc.
youp
2020-08-25 09:11:57 UTC
Post by youp
[...]
Dan moet je geen Android nemen maar een mini PC met Windows 10 voor 500 euro
of meer.
Wat heb je tegen de Google Chrome via Android?
2020-08-25 11:18:37 UTC
Post by youp
Dan moet je geen Android nemen maar een mini PC met Windows 10 voor 500 euro
of meer.
Wat heb je tegen de Google Chrome via Android?
Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen. Uit die review maakte ik op
dat er helemaal geen browser is bij een android TV box zoals de mi box
s. Dus volgens jou zit er wel een browser bij, de chrome browser dus.
Ook goed: zolang ik maar kan surfen op het internet. Het is ook voor
TV stations die via het world wide web uitzenden. Die wil ik met een
android TV box bekijken. Daar heb ik dus een browser voor nodig.
Heeft die x96 trouwens het echte android TV of alleen het gewone
android?
youp
2020-08-25 12:50:25 UTC
Post by youp
[...]
Er zit ook een gewone browser op nl. de 'kale' Google, die perfect werkt.
Daarnaast kun je desgewenst Google Chrome als app downloaden die je Google
account van je PC gewoon weergeeft.
X96 is een tv smartbox versie van Android.
Ik zou maar ophouden met piekeren en zo'n ding aanschaffen, je zult er geen
spijt van hebben.
OK.
Rob
2020-08-27 14:37:04 UTC
Post by youp
[...]
Ik weet niet wat "youp" verstaat onder "de 'kale' Google, die perfect werkt"
en of dat nog verschilt tussen die Android TV boxen en TV's met ingebouwde
Android. Ik heb dat laatste, en die browser die kan zowat niks.
Je kunt er buienradar mee openen, ja. Maar daar houdt het wel mee op.

En nog irritanter: het ding heeft een vaste setting voor de bookmarks,
je kunt wel bookmarks verwijderen en toevoegen maar iedere keer als die
app geupdate wordt dan staan er weer de originele bookmarks.
youp
2020-08-27 15:45:16 UTC
Post by Rob
Post by youp
[...]
Inderdaad! IK had een 'smart tv' met ingebouwde Android: een grote ellende.
Daarom heb ik die X96 tv smartbox aangeschaft, met alle ruime mogelijkheden.
Ik verzin niet zomaar wat.
Is dat zo moeilijk te begrijpen? Lees de berichten voortaan wat nauwkeuriger
zou ik zeggen.
And I am anonymous
2020-08-27 18:41:24 UTC
Post by youp
[...]
Dit is ook wel een hele mooie oplossing, weliswaar iets duurder maar dan
heb je ook wat. Je kan haast niet meer wensen... :)
https://www.cardwriter.nl/vu-uno-4k-se-dvb-c.html
Settop box met opname- en programmeermogelijkheden, zelf te downloaden
en aan te passen interface, smartcard slot, allerhande te downloaden
plugins voor YouTube, Spotify, games, browsers, enz.
youp
2020-08-27 21:57:40 UTC
Post by And I am anonymous
Dit is ook wel een hele mooie oplossing, weliswaar iets duurder maar dan
heb je ook wat. Je kan haast niet meer wensen... :)
?? Dit is helemaal geen computer maar een tuner receiver!!
En voor zo'n prijs kun je beter een mini Windows PC aan je tv hangen. Als je
tenminste niet walgt van Windows.....
And I am anonymous
2020-08-27 23:14:26 UTC
Post by youp
Post by And I am anonymous
[...]
Tuner reveiver voor DVB-C (of DVB-S naar keuze), waarmee je programma's
kan kijken of opnemen (maar liefst 8 verschillende tegelijkertijd).
Maar het draait op Linux (dus computer) waarbij je een eigen schil kan
downloaden, die de mogelijkheid heeft om een internet browser te
gebruiken (webkit browser) en een scala aan plugins (kleine apps).
Bij die plugins die je kan installeren kun je dan toegang krijgen tot de
diverse streaming platforms op internet. Het apparaat heeft namelijk ook
aansluiting op internet uiteraard (gigabit LAN). Ook android en iOS apps
te verkrijgen hiervoor.
Omdat er diverse codecs op deze minicomputer aanwezig zijn kun je via
LAN/USB3/optionele HD het apparaat ook gebruiken als (lokale)
mediaplayer.
Er is ook nog een ingebouwd LCD TFT preview scherm.
Ik bedoel maar, als je toch kastjes gaat aanschaffen om de mogelijkheden
van je tv uit te breiden dan vind ik zo iets heel erg mooi. Je bent dan
ook niet afhankelijk van updates van apps voor de tv die via de fabrikant
moeten gaan. Dergelijke apps worden al snel niet meer ondersteund.
Output van het HDMI signaal is overigens ook al geschikt voor 4K. Enige
jammere is dan weer dat het HDMI 2.0 is en niet 2.1.
youp
2020-08-28 08:26:31 UTC
"And I am anonymous" schreef in bericht news:***@solcon.nl...

Dat klinkt allemaal indrukwekkend maar dat is het niet.
Alle door jou genoemde faciliteiten kun je ook met dat Android kastje van 69
euro.
En voor 50 euro heb je al een externe schijf van 500 GB.
youp

herstel: 1 TB!!
And I am anonymous
2020-08-28 11:05:24 UTC
Post by youp
[...]
Ik kan me vergissen natuurlijk maar zit bij die X96 dan ook de
mogelijkheid om programma's op te nemen en opnametijden te programmeren
via de EPG?
Ik heb namelijk geen IP-tv (wel apps op de settopbox via internet
natuurlijk) maar tv signaal gaat via DVB-C inclusief smartcard voor
encrypted kanalen.
Ik kan bij de X96 niet terugvinden wat hij op dat gebied kan?
2020-08-28 09:39:31 UTC
Post by youp
Inderdaad! IK had een 'smart tv' met ingebouwde Android: een grote ellende.
Daarom heb ik die X96 tv smartbox aangeschaft, met alle ruime mogelijkheden.
Waarom zouden de mogelijkheden bij die smart tv box ruimer zijn? Zijn
dat dan niet dezelfde apps als bij de smart tv?
youp
Veel beter dan de smart tv. Einde discussie wat mij betreft. Welterusten.
Rob
2020-08-28 13:18:36 UTC
Post by youp
Post by youp
[...]
Als je niet wilt discussieren en alleen maar van die schampere opmerkingen
hebt, reageer dan gewoon NIET!!
youp
2020-08-27 21:54:01 UTC
Post by Rob
Post by youp
[...]
Met 'kale Google' bedoel ik de gewone Google browser zonder Chrome account.
Dit is een gewone browser waar je alles mee kan.
2020-08-28 09:36:15 UTC
Post by Rob
[...]
O, maar daar zou ik niks aan hebben. Ik wil tv op het world wide web
zien op websites zoals www.freeintertv.com, www.filmon.com,
www.wwitv.com enz. Dat wil ik met een browser die bij Android TV zit
zien. Ik wil gewoon alles kunnen doen met zo'n browser. Maar zitten er
dan bij Android smart tv's en android TV boxen verschillende browsers?
Zijn dat niet gewoon dezelfde apps? Is dat niet gewoon de chrome
browser?
Rob
2020-08-28 09:40:50 UTC
Post by J
Post by Rob
[...]
Kennelijk gebruiken die "Android TV boxen" geen Android TV, maar gewone
Android die je ook hebt op tablets.

Zelf gebruik ik voor dingen die de TV zelf niet kan een Chromebook.
Dat is een Linux laptop met Chrome browser erop. Hij kan ook Android apps.
2020-08-28 09:52:26 UTC
Post by Rob
Kennelijk gebruiken die "Android TV boxen" geen Android TV, maar gewone
Android die je ook hebt op tablets.
Volgens het blad totaal tv hebben sommige boxen het echte android tv
en sommigen weer niet. De Xiaomi mi box S schijnt volgens een test in
dat blad wel de echte android tv te hebben. Hoe dat bij die X96 box is
weet ik niet. Het schijnt dat de beeldkwaliteit bij android tv veel
beter is. Maar als de browser daar veel slechter functioneert moet ik
dat juist niet hebben.....
youp
2020-08-28 10:20:47 UTC
Post by Rob
Kennelijk gebruiken die "Android TV boxen" geen Android TV, maar gewone
Android die je ook hebt op tablets.
Maar als de browser daar veel slechter functioneert moet ik
dat juist niet hebben.....
X96 functioneert perfect in alle opzichten. Welterusten.
Wat mij betreft einde discussie meteen paar eigenwijze suffe Belgen.
Sjoerd
2020-08-28 11:54:10 UTC
Een teveel aan tact kan jou tenminste niet verweten worden.
Henk
En een Joep die niet kan quoten.
2020-08-28 13:59:20 UTC
Belgen??? Ik ben gewoon een Nederlander.
2020-08-28 14:07:02 UTC
Post by J
[...]
Volgens deze pagina
https://www.totaaltv.nl/tests/android-tv-een-koopje/

zit er geen browser in de android tv play store. Volgens één van de
reacties op die pagina is er toch een puffin browser.

youp
2020-08-28 10:18:59 UTC
Post by Rob
[...]
Heb je een bord voor je kop? Nogmaals: met de Google browser kan je alles en
bovendien razendsnel.
Welterusten.